Nictiz Servicedesk is LIVE!
Nictiz Servicedesk is LIVE!
Om je als MedMij-deelnemer te kunnen ondersteunen gebruiken we verschillende omgevingen. Naast MedCom en Supportal werken we met BITS. Deze week gaat binnen BITS de Servicedesk van start! Versnel de verwerking van je issues door ze in te dienen via het digitale loket en ontvang snel de antwoorden en oplossingen die je nodig hebt.
In dit bericht lichten we graag nog eens de verschillende omgevingen toe en leggen we uit welk platform je waarvoor kunt of moet inzetten.
BITS
Heb je vragen over informatiestandaarden, dan kun je die stellen in BITS. Deze week start binnen BITS de Servicedesk. Een uniforme werkwijze voor alle informatiestandaarden leidt tot verbeterde efficiëntie en gestroomlijnde communicatie.
De servicedesk heeft als belangrijkste doel om iedereen die vragen of verzoeken aan Nictiz productteams stelt, meer duidelijkheid en voorspelbaarheid te geven. Altijd één plek waar je je vraag stelt en altijd één plek waar je de laatste status van je vraag of verzoek kan inzien. Daar bovenop monitoren we actief de tijdige opvolging van de vragen en verzoeken. Op ieder moment een actueel overzicht en inzicht in wat de lopende acties zijn.
Het systeem maakt real-time monitoring van tickets mogelijk, waardoor je als MedMij-deelnemer altijd op de hoogte bent van de status van jouw verzoek. Een belangrijk aspect van de Servicedesk is de flexibiliteit die het biedt: onafhankelijk van tijd en plaats kan een melding worden gemaakt. Op deze manier bieden wij een meer klantvriendelijke benadering. Bekijk de video voor meer uitleg.
Supportal
Supportal is het online samenwerkingsplatform voor het uitwisselen van beheerinformatie tussen beheerorganisaties (BO) en deelnemers binnen MedMij over verstoringen en onderhoud in productie. Het gebruik van Supportal is verplicht voor beheerders van MedMij-deelnemers. Wanneer je het MedMij-label ontvangt, stuurt het MedMij-loket je een uitnodiging om door te geven wie binnen jouw organisatie gebruiker van Supportal wordt
MedCom
MedCom is de digitale ontmoetingsplek voor (kandidaat-)deelnemers onderling en Stichting MedMij/VZVZ/Nictiz. We gebruiken dit platform om meer en beter samen te werken met zowel deelnemers als kandidaat-deelnemers van MedMij (DVP en DVA) aan ontwikkelingen en een community te vormen binnen MedMij. Op MedCom vind je het nieuws dat we ook in de maandelijkse updates delen. Bovendien bieden we via het Forum de mogelijkheid om discussies op te starten of te reageren op discussies. Zodra je kandidaat-deelnemer bent, kunnen medewerkers van je organisatie een profiel aanmaken via https://deelnemers.medmij.nl/user/register. Hier vind je de belangrijkste tips voor het gebruik van MedCom.