25 augustus 2023

Vraag van de maand: hoe kan een zorgaanbieder beter gevonden worden in een PGO?

Algemeen
Vraag van de maand
Abonnementen beheren
Vraag van de maand augustus 2023

In ‘De vraag van de maand’ behandelen we elke keer een grappige, veelvoorkomende, vreemde, aangrijpende, maar altijd boeiende vraag die gesteld wordt aan het MedMij-loket. Deze maand behandelt Saswika, medewerkster bij het MedMij-loket, een korte, maar veelgestelde vraag.

"Hoe kan een zorgaanbieder beter gevonden worden in een PGO?"

“Het hebben van problemen met vindbaarheid kent vaak meerdere oorzaken. Eén van de veelvoorkomende oorzaken is een onjuiste of onvolledige administratie van zorgaanbieders binnen de stelselnode. We begrijpen dat in het zorgaanbiederlandschap veel mutaties zijn. Maar we zien lang niet al deze wijzigingen terug in de administratie. Voor een goede vindbaarheid binnen PGO’s is het belangrijk om naast de MedMij Zorgaanbiedernaam, ook de volgende kenmerken up-to-date te houden:

  • AGB-code*
  • URA
  • KvK-nummer
  • OIN

*Voor een optimale vindbaarheid van de zorgaanbieder is het belangrijk om de AGB-code op organisatieniveau in te voeren.

DVA’s kunnen zelf mutaties doorvoeren bij zorgaanbieders. Maar dat is alleen mogelijk bij de eigen zorgaanbieders. Ook kan er maar één DVA aan de zorgaanbieder gekoppeld zijn. Lukt het niet, stuur dan de gewenste wijzigingen naar stelselnode@medmij.nl.