5 juli 2023

Vraag van de maand: ik kan niet meer inloggen op MedCom. Kun jij mij helpen?

Algemeen
Vraag van de maand
Abonnementen beheren
Vraag van de maand Juli

In ‘De vraag van de maand’ behandelen we elke keer een grappige, veelvoorkomende, vreemde, aangrijpende, maar altijd boeiende vraag die gesteld wordt aan het MedMij-loket. Deze maand behandelt Saswika, medewerkster bij het MedMij-loket, een korte, maar veelgestelde vraag.

"Ik kan niet meer inloggen op MedCom. Kun jij mij helpen?"

"Krijg je bij het inloggen de melding ‘Onbekende gebruikersnaam of wachtwoord’? Dan kun je zelf een nieuw wachtwoord aanvragen via de link ‘Wachtwoord vergeten’.

Helpt dit niet en is je account geblokkeerd? Vaak is de oorzaak hiervan simpel: de Twee Factor Authenticatie (TFA) wordt niet gebruikt. Met TFA wordt de privacy van jou als gebruiker gewaarborgd. Op MedCom staat de informatie die alleen bedoeld is voor (kandidaat-)deelnemers achter een inlog, zoals verslagen van bijeenkomsten. Algemene informatie is voor alle websitebezoekers zichtbaar. Het gebruik van TFA is dus onderdeel van het inlogproces op MedCom. Je kunt hiervoor elke authenticator-app gebruiken.

Is je account geblokkeerd? Vraag dan een TFA-reset aan bij het MedMij-loket.