
Praktijkwijzigingen huisartsen
Voorkom dat patiënten hun PGO-gegevens kwijtraken: herinner huisartsen aan het doorgeven van praktijkwijzigingen
Elke wijziging in een huisartsenpraktijk kan ervoor zorgen dat patiënten hun gegevens (tijdelijk) niet kunnen ophalen in hun PGO. Als DVA speel jij een sleutelrol: wijs huisartsen erop dat ze wijzigingen altijd direct aan jou doorgeven.
Wijzigingen in een huisartsenpraktijk hebben vaak directe gevolgen voor de vermelding op de MedMij Zorgaanbiederslijst (ZAL). Daardoor kan de praktijk tijdelijk niet vindbaar zijn voor patiënten die hun gegevens in hun PGO willen bekijken.
Vraag huisartsen om wijzigingen altijd zo snel mogelijk aan jou als DVA te melden, bijvoorbeeld bij:
- Naamswijziging van de praktijk – ook als deze al bij de KvK is doorgevoerd.
- Fusie met andere praktijken – of ze nu een nieuwe KvK-inschrijving doen of een bestaande naam voortzetten.
- Overstap naar een ander HIS/EPD – mogelijk moet de huisartsenpraktijk een nieuw contract afsluiten met een andere DVA. Hierbij is het aan te raden om te zorgen dat historische data behouden blijft.
Niet tijdig doorgeven kan leiden tot vragen van patiënten en tot tijdelijk verlies van toegang tot hun medische gegevens in hun PGO.
Verwijs huisartsen voor meer informatie naar dit bericht op de MedMij-website of het PGO-informatiepunt. Zij altijd zelf controleren of wijzigingen op de juiste manier verwerkt zijn in de MedMij Zorgaanbiederslijst (ZAL) via register.medmij.nl.
Heb je vragen over dit bericht? Neem dan contact op met het MedMij Loket via info@medmij.nl.